STT Info

Euroopan komissio ilmoittaa uuden ”Feeding Hope” -kampanjansa käynnistämisestä. Kampanjan tarkoitus on lisätä tietoisuutta Euroopan Unionin olennaisesta roolista humanitaarisen avustustoiminnan rahoittajana. Tavoitteena on lisätä EU:n asukkaiden kansallisylpeyttä ja intoa etenkin vanhempien Z-sukupolven ja millenniaalien keskuudessa (20–40-vuotiaat).

Ruoan saatavuus on eräs tämän hetken suurimmista maailmanlaajuisista haasteista. Vuoden 2023 Global Report on Food Crises -raportin mukaan 281,6 miljoonaa ihmistä 59 maassa kärsi akuutista ruokapulasta. Se on valtava määrä, joka lisääntyy edelleen. Euroopan unionin ennaltaehkäisevät ohjelmat kriisin hallinnassa ovat äärimmäisen tärkeitä. Vuodesta 2010 lähtien EU:n humanitaarisen ruoka-avun linjaukset ovat tavoittaneet miljoonia, joiden ruoan määrä, laatu tai ravintoarvot ovat olleet puutteelliset.

Jo pelkästään vuoden 2023 aikana EU on toimittanut 2,4 miljardin euron edestä humanitaarista apua – myös ruoka-apua – vahvistaen asemaansa maailman johtavana lahjoittajana.

”Feeding Hope” -kampanja on kehitetty korostamaan näitä ohjelmia ja kehittämään syvempää yhteyttä EU:n kansalaisten ja heidän nimissään tehdyn merkityksellisen työn välille. Kampanja esittelee projekteja kertomusten, henkilökuvien ja koko yhteisön tarinoiden muodossa. Esitellyt henkilöt ja yhteisöt ovat saaneet suoraa apua EU:n humanitaarisista ohjelmista Bangladeshissa, Tšadissa ja Jemenissä. Tarinoiden tarkoitus on saada ihmiset ymmärtämään antamansa tuen merkittävyys.

 

Lue lisää:

Lähde: STT Info

European Comission